Mokėjimų ruošimas

Iš Lobasoft ERP apskaitos sistema.
Jump to navigation Jump to search

Mokėjimų ruošimas

Mokėjimų (pavedimų) ruošimo funkcijos pasiekiama Atsikaitymų modulyje nuėjus Mokėjimai > Mokėjimų ruošimas. Mokėjimai paruošiami tokiais etapais:

  • Sąskaitos ir mokėjimo datos pasirinkimas
    • Pasirenkama banko sąskaita, iš kurios bus mokama.
    • Atkreiptinas dėmesys, kad pasirinkus sąskaitą galima apmokėti tik skolas, kurių valiuta tokia pati, kaip sąskaitos.
    • Data – numatoma mokėjimų įvykdymo data.
  • Skolų filtravimas
    • Nurodomi kriterijai, kuriuos atitinkančios skolos bus rodomos neapmokėtų dokumentų sąraše.
  • Skolų pažymėjimas
    • Sužymimos skolos, kurios bus apmokamos.
    • Skolos atvaizduojamos: gautinos sumos su pliusu, mokėtinos su minusu. Mokėjimų sumos nurodomos su minusu.
    • Rodomos tik tos skolos, kurių valiuta atitinka pasirinktos banko sąskaitos valiutą.
    • Žymint skolas galima išfiltruoti pagal atsiskaitymo terminą arba pasirinkti iš anksto numatytą filtrą (visos skolos, pradelstos ir mokėtinos šiandien, pradelstos ir mokėtinos per artimiausias 3 ar 7 dienas). Jeigu yra nustatymas iš anksto numatytas filtras, tuomet atitinkamas filtravimo terminas (data) apskaičiuojama kiekvieną kartą atidarant skolų sąrašą.
  • Failo atsisiuntimas
    • Atsisiuntus paruoštą XML failą galima įkelti į banką ir atlikti mokėjimus.
    • Failą bus galima atsiųsti vėliau, pavyzdžiui, jei failą atsisiunčia ir įkelia į banką kiti asmenys.
    • Atsisiunčiant failą yra atliekami patikrinimai, ar yra visa reikalinga tinkamų pavedimų suformavimui. Jeigu nėra visos reikalingos informacijos, failas nėra siunčiamas, parodomas tik klaidos pranešimas. Atliekami tikrinimai:
      • Ar nurodyti įmonės duomenys įmonės aprašymuose?
      • Ar nurodytas mokėtojo pavadinimas?
      • Ar nurodytas mokėtojo banko sąskaitos numeris, kuris turi būti įvestas (pinigų sąskaitos aprašyme)?
      • Ar visų mokėjimų datos yra ne ankstesnės nei šiandien?
      • Ar nurodytas gavėjo banko sąskaitos numeris?

Norint matyti Mokėjimų ruošimą ir Mokėjimų istoriją turi būti nustatyti atitinkami leidimai vartotojų profiliuose (Nustatymai – administravimas – Profiliai).

Mokėjimų ruošimas iš kelių banko sąskaitų

Ši funkcija reikalinga suformuoti mokėjimus iš kelių banko sąskaitų vienu metu.

  • Kuriant sąskaitų mokėjimą iš kelių sąskaitų, įprastine tvarka, aprašyta skyrelyje Mokėjimų ruošimas pasirenkama pirmoji banko sąskaita bei išmokėjimo data.
    • Galima taikyti ankščiau aprašytus filtravimo kriterijus.
    • Pasirinkus reikalingas parinktis spaudžiama Toliau.
    • Pažymimos skolos, kurios bus apmokamos iš pasirinktos sąskaitos.
    • Spaudžiama Toliau.
    • Šiame žingsnyje rodomi visos pasirinktos skolos apmokėjimui iš nurodytos sąskaitos.
  • Mokėjimų iš kitos sąskaitos pridėjimas.
    • Žingsnyje 3/3 pasirenkama Pridėti mokėjimus.
    • Pasirenkama kita banko sąskaita bei data.
    • Galima taikyti ankščiau aprašytus filtravimo kriterijus.
    • Pasirinkus reikalingas parinktis spaudžiama "Toliau".
    • Pažymimos skolos, kurios bus apmokamos iš pasirinktos sąskaitos.
    • Spaudžiama Toliau.
    • Sąraše galima matyti sąskaitas, iš kurių buvo suformuoti apmokėjimai, taip pat po kiekviena sąskaita rodomos skolos, kurios bus apmokamos iš nurodytos sąskaitos.
    • Tokiais pat žingsniais suformuojami skolų apmokėjimai iš visų banko sąskaitų.
    • Priskyrus visas skolas sąskaitoms galima atsiųsti XML failą, įkelti į banką ir atlikti mokėjimus.

Darbo užmokesčio mokėjimų ruošimas

Darbo užmokesčio mokėjimo failams dažniausiai keliami šie reikalavimai:

  • Mokėjimų faile gali būti tik tie gavėjai, kurie turi sąskaitas tame pačiame banke.
  • Mokėjimo failuose turi būti nurodyta, kad mokėjimo kategorija - atlyginimai. Dėl šios priežasties Pirkėjo/tiekėjo kortelėje visiems darbuotojams lauko "Numatytoji mokėjimo kategorija" reikšmė turi būti "Atlyginimo mokėjimas".
  • Darbo užmokesčio mokėjimo failų įkėlimui kai kuriuose bankuose turi būti naudojama atskira darbo užmokesčio failų įkėlimo funkcija (o ne ta, kuri naudojama įprastų mokėjimų įkėlimui).

Mokesčių, soc. draudimo įmokų ir panašaus pobūdžio mokėjimų ruošimas

Atliekant mokesčių, soc. draudimo įmokų ir panašaus pobūdžio mokėjimą yra reikalinga nurodyti:

  • Įmokos kodą. Tam, kad mokėjimo operacijoje būtų nurodytas įmokos kodas, Pirkėjo/tiekėjo kortelėje reikalinga užpildyti lauką "Įmokos kodas". Tokiam gavėjui visose mokėjimo operacijose bus nurodomas jo kortelėje įrašytas įmokos kodas. Jeigu tam pačiam gavėjui reikalinga atlikti mokėjimo operacijas su skirtingais įmokos kodais (pvz. VMI), rekomenduojama kiekvienam įmokos kodui susikurti atskirą Pirkėją/tiekėją (pvz. vmi1001, vmi1311, vmi1961).
  • Asmens kodą. Juridinio asmens kodas nurodomas įmonės aprašymuose. Tam, kad jis būtų nurodomas mokėjimo operacijose, Pirkėjo/tiekėjo kortelėje lauko "Organizacijos identifikatorius" reikšmė turi būti Įmonės kodas.

Mokėjimų istorija

Mokėjimų istorija pasiekiama Atsiskaitymų modulyje, Mokėjimai > Mokėjimų istorija. Mokėjimų istorijos paskirtis:

  • Peržiūrėti/kontroliuoti išsiųstus mokėjimus.
  • Pakartoti mokėjimus (pvz. dėl kokių nors priežasčių neįvykusius banke).
  • Įkelti į banką mokėjimus, kurie paruošti (sužymėtos skolos) anksčiau arba kito asmens.

Prie kiekvieno paruošto mokėjimo yra nurodoma jo būsena:

  • Naujas mokėjimas - įvestas mokėjimas, bet dar neatsiųstas XML failas ir neįkeltas į banką.
  • Išsiųstas mokėjimas - būsena, kuomet atsisiunčiamas XML failas įkėlimui į banką.
  • Įvykdytas mokėjimas - būsena, kuomet mokėjimas praeina banke. Būsena į įvykdytą pakeičiama automatiškai atliekant banko išrašo importą arba įvedant išmokėjimą rankiniu būdu.