Papildomos atsargų įsigijimo išlaidos
Papildomų atsargų įsigijimo išlaidų funkcija yra skirta apskaityti išlaidas, susijusias su atsargų įsigijimu tokiu būdu, kad jos būtų įskaitomos į atsargų įsigijimo savikainą. Papildomų išlaidų pavyzdžiai - transportavimo, draudimo, tarpininkavimo ir panašaus pobūdžio išlaidos, kurios tiesiogiai susijusios su atsargų įsigijimu ir kuriomis gali būti didinama atsargų įsigijimo savikaina.
Papildomų atsargų įsigijimo išlaidų apskaita yra panaši į atsargų pirkimą - perkant papildomas išlaidas jos užpajamuojamos, atsargų pirkimo operacijoje - paskirstomos tarp atsargų ir įskaitomos į tų atsargų savikainą. Papildomos išlaidos gali būti perkamos tiek pagal tą pačią sąskaitą, pagal kurią įsigyjamos atsargos, tiek pagal atskirą.
Papildomų išlaidų kontrolei gali būti naudojamos šios ataskaitos:
Korespondencijos
Visos korespondencijos suformuojamos pirkimo sąskaitoje.
Perkant papildomas išlaidas: Dr Pajamavimo sąskaita Cr Skolos tiekėjams
Pajamuojant papildomas išlaidas: Dr Papildomų išlaidų sąskaita Cr Pajamavimo sąskaita
Skirstant papildomas išlaidas: Dr Papildomų išlaidų skirstymo sąskaita Cr Papildomų išlaidų sąskaita
Atsargų pajamavimas (prie savikainos pridėjus papildomas išlaidas): Dr Atsargų sąskaita Cr Pajamavimo sąskaita